maanantai 28. helmikuuta 2011

Olin leikattavana. Kolme yötä sairaalassa, nyt kotona. Voin ihan hyvin mutta olen vähän väsynyt, veriarvot ovat olleet aika alhaalla ja olen saanut pussikaupalla punasoluja. Vasen puoli vuotaa vielä vähän ja sain dreenin mukaan kotiin. Hoitaja unohti ohjeistaa miten dreenin kanssa käydään suihkussa ja miten se suojataan, joten joudun ehkä käyttämään vähän luovuutta peseytymisessä. Viimeistään torstaina dreenin saa kuitenkin pois, sitten voin keskittyä parantelemaan haavojani.

Kädet liikuvat hyvin. Selkä on vähän jumissa kireistä teippauksista ja sairaalasängyssä nukkumisesta, mutta eiköhän se siitä. En osaa vielä hahmottaa uutta vartaloani, olen katsellut rintakehääni kerran peilistä ja muutaman kerran ilman peiliä. En uskalla vielä koskea mihinkään, ja kompressioliiviä tai binderiä pitää pitää vielä ainakin muutama viikko. Sitten voin alkaa totutella siihen, miltä näytän ja tunnun uusine rintakehineni.

3 kommenttia:

  1. Hienoa, että kaikki meni hyvin ja että olet jo päässyt kotiin.
    Pikaista paranemista sinulle.

    VastaaPoista
  2. Löysin vasta sun blogin, ja oon iha hemmetin ilonen, ku huomaan, että Suomessa kuitenkin on mahdollisuus vaihtaa sukupuoltaan jollain tapaa. Oon ite vasta 15-vuotta, joten en ole siis vielä mitään päätöksiä tehnyt, ja ehkäpä tulevaisuudessa sukupuolenvaihdokset ovat tunnetumpi asia. Toivottavasti leikkaus meni hyvin, ja parane pian. =)

    VastaaPoista